dilluns, 2 de març del 2009

Viatge a l'espai

Primer de tot volem demanar perdó per el retràs alhora d'escriure i actualitzar el blog, però em tingut certs problemes tècnics amb internet. I per altre costat volem donar les gràcies a tota la gent que ens escriu, ens saluda o simplement ens segueix!Gràcies.
Doncs, us posarem al dia. Després de la nostra estada a Villa la Angostura i les nostres ganes d'anar cap al nord, i canviar de temperatura, d'ambient,...vam pujar cap a San Juan i vam trobar canvi, i quin canvi!!!al baixar del bus debiem estar a uns 20ºC més de temperatura, calor i sol sofocant i nosaltres vestits d'hivern! Imagineu si fa calor, que en aquesta provincia, els comerços treballen al matí fins les 12h i després no obren fins les 17h o 18h de la tarda, perquè tothom està fent la migdiada!és impossible estar al carrer a aquelles hores, la xafogor és impressionant!(és una Andalucia d'estiu a l'argentina) I de San Juan vam anar cap a Valle Fèrtil, un poblet molt tranquilet, però gràcies a Déu sempre estem enmig dels "barullos" i justament el cap de setmana que nosaltres hi erem hi havia el rally!jeje! boníssim! imagineu tot de cotxes destartalats en plan tunning! Però després de veure l'ambient, que amb unes hores en vam tenir prou, vam passar 3 dies a un hostel on vam trobar gent encantadora! Gràcies per aquests dies a l'Eugenia, la Georgi, la Tamy, la Romina i l'Enilma (en Tiku era l'unic mascle!jeje!) vam fer vida de familia! que ja ens venia de gust, xerrar, piscineta, assados, mates,....com a casa!
Fins que vam decidir marxar, perquè el nostre objectiu era anar a Ischigualasto (Valle de la Luna), i com que nosaltres som una mica tossuts amb el tema tours turístics (i se suposava que era la unica forma d'arribar-hi), ens vam posar a fer dit, a ple dia, durant 6hores, amb una deshidratació considerable (i una consecuent insolació amb febre), i total, ningú ens va agafar, fins que va passar un magnífic bus que ens va portar fins a Baldecitos, a la base del Valle de la Luna. El poble té aquest nom perquè hi ha molta sequera i fins fa uns anys portaven aigua d'altres pobles amb "baldes", ara ja vé una cuba d'aigua diàriament a "hidratar-los"! Imagineu, un poble de 4 casetes, amb zero llum a la nit i per tant amb un cel increïble! Però més increïble va ser conèixer a en Fabian, un noi de La Plata (com no! tots els nostres companys de viatge són de La Plata!), vam sopar junts, vam beure vinet, ens va ensenyar diferents constel·lacions i vam parlar de llibres, música, política,...una nit ben interessant! i ens vam posar dormir amb la tenda muntada dins una habitació d'una casa en obres! ben curiós!
L'endemà pujada cap a Ischigualasto a veure les magniífiques formes que ha creat la mateixa natura amb la pluja i el vent, hi ha un bolet, el famós camp de botxes,...i tot natural! Al ser patrimoni de la humanitat no poden mantenir aquestes formes de cap manera, han de deixar que la propia natura faci el seu curs.
Us posem en situació: La placa tectònica del triàsic (època dels dinosaures) va xocar amb una altra placa, que la va fer aflorar i així és com s'han trobat en tota aquesta zona restes de dinosaures. Els colors d'aquesta zona són molt diferents, són liles, vermells, taronges,... és un paisatge mooolt diferent, increïble, únic! tant únic, que és Patrimoni de la Humanitat!
I l'endemà, amb tot el xou consecuent de fer dit, agafar un bus,...aquestes aventures que tant ens agraden, vam arribar a l'altre parc: Talampaya, també és Patrimoni de la Humanitat, i aquí hi ha unes parets immenses (d'uns 15 pisos d'alçada) de colors vermells, "petroglifos" (pintures rupestres), flora i fauna especial i un tub immens amb un eco increïble i formes tipus Gaudí, creats per la pròpia natura. Quina força que té!
Esperem que disfruteu observant vosaltres mateixos la seva bellesa a les fotos!