dijous, 12 de març del 2009

I...................Bolívia!

Després del nostre intent fallit per arribar a Iruya, vam anar directe a La Quiaca, el poble fronterer amb Bolívia, vam anar a fer nit a Yavi, un poblet a un quart d'hora de la ciutat, amb casetes d'adobe, una esglèsia forrada d'or (fins i tot en aquests poblets arriba aquesta gran empresa!), i gaire res més! ah, sí! quatre nenes de 5 anys ens van preparar el sopar en un restaurant, jeje! quant més petit és el poble on anem a parar, més surrealistes són les històries que ens passen!I l'endemà de tornada cap a la ciutat que havíem de passar la frontera! caminant! jeje! una mica estrany! però molt diferent! (per dir-ho d'alguna manera!) Allà s'hi pot veure el contraband de les "hormigas", són les "mamasitas" bolivianes, carregades amb material i passen corrent per un pont, d'un costat a l'altre, i cobren per cada passada!també, molt diferent! en realitat, comencem a entrar a un món totalment diferent! Fent un petit parèntesis, us explicaré que en Tiku fa un temps que seguia una web d'unes noies de St. Carles de la Ràpita que estaven fent la volta al món i va veure que estaven a Argentina i que més o menys feiem el mateix recorregut i ens hi vam posar en contacte per trobar-nos. Posseu-vos en situació: arribem a Villazón (poble fronterer de Bolívia) i ens saludem amb un noi, com fem amb molts dels viatgers que ens anem trobant pel camí. Passem de llarg i al no trobar el punt d'informació li anem a preguntar a aquest noi i ell ens diu:vosaltres sou els catalans que esteu en contacte amb l'Eva i la Vane??Jo estic viatjant amb elles!!!Increïble!!Ja les em trobat!! Des d'aquest dia que estem viatjant tots 5.També una gran aventura, després d'estar durant 3 mesos viatjant "sols". Primer bus Villazón-Tupiza i després Tupiza-Atocha. El nostre destí final és Uyuni, però ha plogut molt, està tot molt inundat i ens diuen que millor anem a Atocha i després veiem si hi ha bus o tren fins a Uyuni. Arribem a Atocha a les tantes de la nit i resulta que el pont d'entrada al poble s'ha trencat amb les pluges i ens ofereixen de quedar-nos a dormir la nostra primera nit a Bolívia dins el bus.I nosaltres encantats!L'endemà, a les 7 del matí ens desperten perquè el bus ja marxava i apala!carregats amb les maletes, xiruques en mà i a creuar el riu amb aigua fins als genolls!el que us deia! surrealista total! Tot el dia d'espera a Atocha per saber si sortia el bus (la via del tren també s'ha trencat i no surt cap tren) cap a Uyuni i sí! la espera ha valgut la pena!però una altra odisea ens esperava, perquè haviem de creuar 3 rius desbordats en bus!!jeje! En vam creuar dos a dalt del bus, però el tercer, vinga tots abaix!!xiruques en mà una altra vegada i a creuar el riu!!tots uns experts!!Però Uyuni i el Salar més gran del món ens esperava!!! Arribem a Uyuni sans i sense ferides i ja que hi erem decidim de fer una excursió de tres dies per la zona, només un dia d'entrada al salar, perquè al ser èpoques de pluges es perillós entrar-hi, però una cosa increible, insuperable! és com està al purgatori!!jeje! amb les mans i els peus toques el cel!!grapats de sal, un hotel de sal on ens hi vam parar a dinar, i aigua i sal per parar un carro! i la visita seguia per un cementiri de trens, i cap a dormir a un poble "in the middle of nowhere" que l'endemà ens esperaven una bona quantitat de kilometres en 4x4 i uns 3 ó 4 canvis de roda punxada! si si! com ho sentiu!Vam veure la "laguna verde", la "laguna colorada", flamencs, gueisers, vam estar a dalt d'un volcà a 2 pams de la lava fent blub-blub i nevant a quasi 5000 msnm i finalment a unes termes naturals a banyar-nos i vam tornar a dormir a un altre poble també " in the middle of nowhere", és el que té Bolivia, està moooolt deshabitat! i l'últim dia ja de tornada amb l'ai al cor perquè si punxavem gaires vegades més ens quedavem sense rodes de recanvi! i entre visites als llacs, flamencs, canvis de rodes, pobles miners,.... pim-pam-pum, a 10 km d'Uyuni ens quedem sense rodes de recanvis i ens han de venir a buscar amb un altre 4x4. Uf! una gran odisea surrealista en un gran país de mamasitas!! Benvinguts a Bolivia Nota important: després d'aquesta explicació podeu veure que tot en aquest país és una mica complicat, per tant, el tema de posar fotos als escrits està una miqueta complicat. De seguida que poguem ho fem. Sorry.

1. Nananananana! Quines fotos joer!!!!!! Uascala!! Almenys aquí tenim el màster del disc i vosaltres no... jijijiji! A finals d'aquesta setmana te l'enviem perquè el puguis posar a l'mp3 bananó! Au petons macus, i vigileu!